O mně
O mně
Mgr. Šárka Pantůčková (*1963)
Vystudovala jsem obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU v Brně.
Řadu let jsem učila na Základní škole Bosonožská v Brně. Věnovala jsem se převážně dětem se specifickými poruchami učení (SPU). Absolvovala jsem velké množství seminářů a kurzů zaměřených na tvořivé učení, arteterapii, reedukaci a vzdělávání dětí s SPU, rozvoj osobnosti.
V současné době se věnuji individuální a skupinové práci (od malých dětí po seniory) pomocí metod rozvíjející individuální potřeby každého jedince.
Přehled praxe, vzdělání a absolvovaných kurzů
Dosavadní praxe:
- Soukromý speciální pedagog
- Učitelka - ZŠ Bosonožská 9, Brno 2004-2013
- Speciální pedagog - FN Brno /dětské oddělení/ 1994-2004
- Vychovatelka v domově mládeže Brno
- Učitelka MŠ
Vzdělání:
- 2017 - ukončené studium na PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MU BRNO - didaktiky pro první stupeň ZŠ
- 2007 - ukončené studium ARTETERAPIE na PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MU BRNO
- 2006 - ukončené studium na PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MU BRNO, zakončené státní zkouškou z ETOPEDIE
- 2004 - ukončené vysokoškolské studium na PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MU BRNO, obor speciální pedagogika
SPGŠ - Kroměříž
Kurzy a semináře:
2020 - Vizuální stres, vyšetření a diagnostika ve školní praxi
2020 - Bilaterární integrace
2019 - Kurz RMTi /cvičení na rozvoj pozornosti, paměti /
2019 - Kurz kineziologie III.
2019 - Kurz kineziologie II.
2018 - Kurz kineziologie I.
2018 - Ropratem - Rozvoj pracovního tempa od 9 let......
2018 - Kupub / skupinová práce s dospívajícími/
2018 - Pamis / Rozvoj paměti a myšlení/
2018 - Montessori pedagogika II.
2018 - Dyspraxie, vyšetření
2018 - Metoda dobrého stratu
2018 - Žák s dyslexií a počáteční výuka AJ
2017 - Využití trampolíny při výchovně vzdělávací činnosti
2017 - Tréninkový program zaměřený na odstranění nebo zmírnění grafomotorických obtíží u dětí předškolního a školního věku/ PaedDr. Yveta Heyrovská /
2017 - Metoda dobrého startu
2017 - Specifika smyslového vnímání u osob s poruchami autistického spektra a strategie jeho rozvoje
2017 - Plán pedagogické podpory ve školní praxi
2017 - Lektor společného vzdělávání
2017 - Role ředitele v systému poradenských služeb ve škole
2017 - Diagnostika stylů učení
2016 - Školní poradenské pracoviště v praxi
2016 - Práce s diferencovanou třídou
2016 - Plán pedagogické podpory ve školní praxi
2016 - Grafomotorika /Mgr. Bednářová /
2016 - Senzorická integrace
2016 - Dyspraxie
2015 - Konference /Česká společnost Dyslexie/
2015 - Dyskorunka
2015 - Ergonomie psaní /Yveta Heyrovská/
2015 - Kurz efektivního pěstounství
2015 - Všeobecné lektorské dovednosti
2015 - Senzomotorická cvičení
2015 - KER - Komunikace v rodině
2015 - Mensa NTC systém učení I. / Předškolní věk/
2015 - Mensa NTC systém učení II. / Předškolní věk/
2015 - Mensa NTC systém učení III. / Předškolní věk/
2015 - ACFC - zaškolení v užívání diagnostického nástroje pro předškolní věk
2015 - Neurovývojová terapie / pro všechny věkové kategorie/
2015 - Vedení rodičovských skupinek pro děti s ADHD
2015 - Lezení, základ grafomotoriky
2015 - Kurz logopedického asistenta
2015 - Lektorský kurz efektivního rodičovství
2015 - Jak na hyperaktivní dítě
2015 - Dyskalkulie
2015 - Diagnostika míry školní připravenosti - MATERS
2015 - Diagnostika matematických dovedností
2014 - Kurz dynamického vyšetření pro děti předškolního a mladšího školního věku / prof. Davida Tzuriela/
- 2014 - Kurz efektivního rodičovství
- 2014 - II.mezinárodní konference Zkušenost zprostředkovaného učení
- 2014 - Seminář - Dyslexie
- 2014 - Já na to mám - jak se efektivně učit/ pro druhý stupeň a střední školy
- 2014 - Splývavé čtení
- 2014 - Zrcadlení - sebepoznávání
- 2014 - Deficity dílčích funkcí - Brigite Sindelar
- 2014 - Seminář alternativního myšlení a aplikované kreativity /Ivan Pilný/
- 2014 - Cvičitelský kurz zdravotní tělesné výchovy
- 2014 - Trenér paměti I.
- 2013 - Rozvíjení jazykových schopností-trénink jazykového uvědomování podle Elkonina
- 2013 - Seminář České společnosti "Dyslexie"
- 2013 - Splývavé čtení
- 2013 - Metoda instrumentálního obohacení Reuvena Feuersteina FIE - základní I.
- 2013 - Metoda instrumentálního obohacení Reuvena Feuersteina FIE- základní II.
- 2013 - Metoda feuersteinova instrumentálního obohacení Standard II.
- 2013 - Maxík
- 2013 - Instruktážní seminář FIE
- 2013 - Dyslexie-dospělí
- 2012 - Kupoz
- 2012 - Metoda instrumentálního obohacení Reuvena Feuersteina FIE - Standard I.
- 2012 - Percepční a motorická oslabení ve školní praxi
- 2012 - I.mezinárodní konference týkající se metody R. Feuersteina
- 2012 - Novinky k problematice SPU
- 2011 - Čtením a psaním ke kritickému myšlení
- 2011 - Edukativně stimulační skupinky
- 2009 - Respektovat a být respektován
- 2009 - Tvořivá škola - činnostní učení
- 2007 - Konference tvořivých škol
- 2006 - Tvořivá škola-činnostní učení
- 2005 - Dyskalkulie-reedukace a diagnostika
- 2004 - Specifické poruchy učení a jejich náprava