O mně

O mně

Mgr. Šárka Pantůčková (*1963)

Vystudovala jsem obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU v Brně.

Řadu let jsem učila na Základní škole Bosonožská v Brně. Věnovala jsem se převážně dětem se specifickými poruchami učení (SPU). Absolvovala jsem velké množství seminářů a kurzů zaměřených na tvořivé učení, arteterapii, reedukaci a vzdělávání dětí s SPU, rozvoj osobnosti.

V současné době se věnuji individuální a skupinové práci (od malých dětí po seniory) pomocí metod rozvíjející individuální potřeby každého jedince. 

Přehled praxe, vzdělání a absolvovaných kurzů 

Dosavadní praxe:

  • Soukromý speciální pedagog 
  • Učitelka - ZŠ Bosonožská 9, Brno 2004-2013
  • Speciální pedagog - FN Brno /dětské oddělení/ 1994-2004
  • Vychovatelka v domově mládeže Brno
  • Učitelka MŠ

Vzdělání:

  • 2017 - ukončené studium na PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MU BRNO - didaktiky pro první stupeň ZŠ
  • 2007 - ukončené studium ARTETERAPIE na PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MU BRNO
  • 2006 - ukončené studium na PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MU BRNO, zakončené státní zkouškou z ETOPEDIE
  • 2004 - ukončené vysokoškolské studium na PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MU BRNO, obor speciální pedagogika
  • SPGŠ - Kroměříž

Kurzy a semináře:

  • 2020 - Vizuální stres,  vyšetření a diagnostika ve školní praxi

  • 2020 - Bilaterární integrace 

  • 2019 - Kurz RMTi /cvičení na rozvoj pozornosti, paměti /

  • 2019 - Kurz kineziologie III.

  • 2019 - Kurz kineziologie II.

  • 2018 - Kurz kineziologie I.

  • 2018 - Ropratem - Rozvoj pracovního tempa od 9 let......

  • 2018 - Kupub / skupinová práce s dospívajícími/

  • 2018 - Pamis / Rozvoj paměti a myšlení/

  • 2018 - Montessori pedagogika II.

  • 2018 - Dyspraxie, vyšetření

  • 2018 - Metoda dobrého stratu 

  • 2018 - Žák s dyslexií a počáteční výuka AJ

  • 2017 - Využití trampolíny při výchovně vzdělávací činnosti 

  • 2017 - Tréninkový program zaměřený na odstranění nebo zmírnění grafomotorických obtíží u dětí předškolního a školního věku/ PaedDr. Yveta Heyrovská /

  • 2017 - Metoda dobrého startu 

  • 2017 - Specifika smyslového vnímání u osob s poruchami autistického spektra a strategie jeho rozvoje 

  • 2017 - Plán pedagogické podpory ve školní praxi 

  • 2017 - Lektor společného vzdělávání

  • 2017 - Role ředitele v systému poradenských služeb ve škole 

  • 2017 - Diagnostika stylů učení 

  • 2016 - Školní poradenské pracoviště v praxi 

  • 2016 - Práce s diferencovanou třídou 

  • 2016 - Plán pedagogické podpory ve školní praxi         

  • 2016 - Grafomotorika /Mgr. Bednářová /

  • 2016 - Senzorická integrace 

  • 2016 - Dyspraxie 

  • 2015 - Konference /Česká společnost Dyslexie/

  • 2015 - Dyskorunka 

  • 2015 - Ergonomie psaní /Yveta Heyrovská/

  • 2015 - Kurz efektivního pěstounství 

  • 2015 - Všeobecné lektorské dovednosti 

  • 2015 - Senzomotorická cvičení 

  • 2015 - KER - Komunikace v rodině

  • 2015 - Mensa NTC systém učení I. / Předškolní věk/

  • 2015 - Mensa NTC systém učení II. / Předškolní věk/

  • 2015 - Mensa NTC systém učení III. / Předškolní věk/

  • 2015 - ACFC - zaškolení v užívání diagnostického nástroje pro předškolní věk

  • 2015 - Neurovývojová terapie / pro všechny věkové kategorie/

  • 2015 - Vedení rodičovských skupinek pro děti s ADHD

  • 2015 - Lezení, základ grafomotoriky

  • 2015 - Kurz logopedického asistenta 

  • 2015 - Lektorský kurz efektivního rodičovství

  • 2015 - Jak na hyperaktivní dítě

  • 2015 - Dyskalkulie

  • 2015 - Diagnostika míry školní připravenosti - MATERS

  • 2015 - Diagnostika matematických dovedností

  • 2014 - Kurz dynamického vyšetření pro děti předškolního a mladšího školního věku / prof. Davida Tzuriela/

  • 2014 - Kurz efektivního rodičovství
  • 2014 - II.mezinárodní konference Zkušenost zprostředkovaného učení 
  • 2014 - Seminář - Dyslexie 
  • 2014 - Já na to mám - jak se efektivně učit/ pro druhý stupeň a střední školy
  • 2014 - Splývavé čtení
  • 2014 - Zrcadlení - sebepoznávání
  • 2014 - Deficity dílčích funkcí - Brigite Sindelar 
  • 2014 - Seminář alternativního myšlení a aplikované kreativity /Ivan Pilný/ 
  • 2014 - Cvičitelský kurz zdravotní tělesné výchovy
  • 2014 - Trenér paměti I. 
  • 2013 - Rozvíjení jazykových schopností-trénink jazykového uvědomování podle Elkonina
  • 2013 - Seminář České společnosti "Dyslexie"
  • 2013 - Splývavé čtení 
  • 2013 - Metoda instrumentálního obohacení Reuvena Feuersteina FIE - základní I. 
  • 2013 - Metoda instrumentálního obohacení Reuvena Feuersteina FIE- základní II.
  • 2013 - Metoda feuersteinova instrumentálního obohacení Standard II. 
  • 2013 - Maxík 
  • 2013 - Instruktážní seminář FIE 
  • 2013 - Dyslexie-dospělí 
  • 2012 - Kupoz 
  • 2012 - Metoda instrumentálního obohacení Reuvena Feuersteina FIE - Standard I.
  • 2012 - Percepční a motorická oslabení ve školní praxi 
  • 2012 - I.mezinárodní konference týkající se metody R. Feuersteina 
  • 2012 - Novinky k problematice SPU
  • 2011 - Čtením a psaním ke kritickému myšlení
  • 2011 - Edukativně stimulační skupinky 
  • 2009 - Respektovat a být respektován
  • 2009 - Tvořivá škola - činnostní učení
  • 2007 - Konference tvořivých škol
  • 2006 - Tvořivá škola-činnostní učení
  • 2005 - Dyskalkulie-reedukace a diagnostika
  • 2004 - Specifické poruchy učení a jejich náprava