Percepčně motorická cvičení ve školní praxi
PERCEPČNĚ MOTORICKÁ OSLABENÍ VE ŠKOLNÍ PRAXI
Tento diagnostický a nápravný program, vychází z nezralostí centrálního nervového systému. Tzn., že se nevytvořily správné dráhy, které umožňují správný příjem informací, jejich uložení, vybavení a automatické použití, když je potřebujeme.
Liší se od klasických reedukací v tom, že systém nápravy nestojí na principu čtení, psaní a počítání, ale na vytváření, rozvoji, posilování a propojení funkcí smyslových, kognitivních a motorických.
Forma cvičení zdánlivě s problémem nesouvisí, ale zadané činnosti jsou velmi přesně cílené, mají význam právě v aktuální situaci a řeší problém, který dítě v tuto chvíli nejvíce trápí.
Tato metoda přináší dílčí zlepšení relativně brzy, ale je nutné, aby se mu dítě spolu s dospělým věnovalo každý den po dobu 8 až 10 minut.
Již v průběhu cvičení jsou v určité oblasti znatelné pokroky - snižuje se chybovost, dítě lépe rozumí předkládanému učivu, ke splnění úkolů již nepotřebuje tolik času, pracuje více cíleně, samostatně a dokáže se na práci lépe soustředit.
Dítě zažívá úspěch, tím se zvyšuje jeho sebepojetí, sebevědomí, což pozitivně ovlivňuje jeho postavení v běžném životě, kolektivu třídy i vrstevníků.